Alla inlägg den 8 september 2014

Av -Lisa Mathilda- - 8 september 2014 22:25

Om det är något ingen kan ta ifrån dig så är det dina drömmar. Gör som du vill dröm om hur stora saker som helst. Ingen kan säga till dig att det aldrig kommer hända för om du verkligen vill så kan du. Om du vill vill uppträda på brodway, go for it. Om din dröm är att sjunga in för 10.000 människor, GO for it. Om du vill bli modell, go for it. Ingen kan säga till dig vad du kan och inte kan göra. Hatar folk som tror att dem kan säga till folk att dem aldrig kommer bli kända eller sldrig kommer uppnå sina drömmar. Wait.. bitch, bara för att du inte har några stora framtidsplaner eller några mål i livet överhuvudtaget så kan du inte säga till en människa att dem aldrig kommer uppnå sina mål. Det är fett dålig stil och jag hatar det verkligen. Fine man kanska ska tänka lite realistiskt och kanske tänka ' well detta kanske inte kommer hända.. MEN jag tänker försöka ändå'. Jag har aldrig tagit för givet att jag kommer bli nya jennifer lawrence eller beyonce of the movies men asså jag kommer försöka och även om ingen annan tror på mig så tror jag at om jag vill så kan jag. Jag vet att mina närmaste vänner tror på mig och jag kommer stötta dem i alla val dem gör i sina liv. Kanske inte om dem kommer fram till mig att dem har börjat använda droger eller liknande, men alla fattar vad jag menar. Jag vet inte varför jag klockan halv 11 satte mig och skrev detta inlägg men jag bara känner att människor drar ner andra människors självförtroende genom att säga sånna saker.. Jag tycker det är fel och jag gillar det verkligen inte ens lite. 


Dream big.


Puss!

Av -Lisa Mathilda- - 8 september 2014 19:27

En dålig vana jag har är att bita på naglarna, hatar det verkligen. Vill inte göra det men det är hur svårt som helst att sluta. Vill köpa sånt stopp och väx eller vad det nu heter för att jag vill få långa naglar och jag vill sluta bita på dem. Tycker det är skit fint med långa naglar och sen någon fin färg på. Har också tänk att göra akrylnaglar eller liknande fr dem sitter på ett tag och under tiden kan mina naglar växa där under och jag kommer inte åt att bita på dem. Bara det att akrlnaglar kostar ganska mycket och jag vet inte om det är värt det.. haha. Men i alla fall så tänkte jag testa lite olika grejer för att sluta bita på naglarna. Ni fattar inte hur mycet jag vill ha långa naglar, har aldirg haft det som jag kommer ihåg för jag har alltid bitit på naglarna. Tror det började för att jag var sjukt blyg när jag var liten och så har jag bara inte kunnat sluta.. önskar att jag kunde det verkligen. Finns så mycket fina färger jag vill ha på mina naglar, men jag kan inte måla dem för att dem är for korta.. aja ahaha får la förska sluta. 


Puss!

Av -Lisa Mathilda- - 8 september 2014 16:07

Träna är något jag verkligen vill börja göra på riktigt. Men jag är så omotiverad och har varit skit länge men i oktober ska jag byta gym och börja på riktigt. Anledningen till att jag ska byta gym är för att det gymmet jag går på ny ligger så lågnt bort, är krongligt att ta sig till och jag gillar det inte så jätte mycket. Men När jag väl har börjat träna igen och verklige kommit igång så kommer jag börja skriva mer om träning och hälsa på bloggen. 


Idag har jag inte gjort så mycket i skolan har haft medieproduktion och där håller vi bara på med photoshop och lite så. Sen hade jag Media Samhälle och Kommunikation där vi kollade på en litet "film" och disskuterade den. Efter det hade vi Svenska och det var så tråkigt asså.. kan inte riktigt förklara vad vi gjorde men tråkigt var det i alla fall. Kom på att jag hade läxa att göra tills imorgon så jag får la börja skriva den i guess.. haha Puss!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, Jag är en galen tjej på 16 år som bor i Göteborg. Min stora dröm är att flytta till USA och planerar att göra det i framtiden. Jag kommer att skriva om allt från mode och skönhet till min vardag och hälsa. Hoppas ni gillar min blogg.
Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa om?
 Mode
 smink
 Träning
 Åsiktsinlägg
 min vardag

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards