Alla inlägg den 22 september 2014

Av -Lisa Mathilda- - 22 september 2014 20:28

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva här, för jag fattar inte vad det intressansta är med att veta hur jag tänker när jag ser mig själv i spegeln. Asså jag kanske är jätte nöjd med hur jag ser ut men jag står inte och tänker "gud va ful jag är" eller nått sånt. Alla har något dem inte gillar med sig själv. Jag gillar inte mina ben, Jag anser inte att jag är tjock för det vet jag att jag inte är men jag är så fett otränad så det finns inte. Det är det jag inte gillar, att jag är otränad. Men det ska jag ändra på snart, när jag får byta gym så ska jag göra det och börja träna med min syster, minst 3 gånger i veckan. 


Men asså jag tycker inte att någon ska tycka illa om sig själva. Jag säger inte att man måste vara nöjd med hur man ser ut för asså ingen är nöjd känns det som. Antingen är man för tjock eller för smal, för tränad eller för otränad. Det jobbiga med dagens sammhälle är att man inte kan vara sig själv utan att folk ska klaga. Jag tycker att man ska vara dtolt över hur man ser ut. Jag bryr mig inte om man är tjock, smal, tränad eller otränad. Man borde vara STOLT över sin kropp. Alla säger att man borde vara nöjd över sin kropp men hur lätt är det egentligen när hela världen har satt upp krav på hur en perfekt människa ska se ut. 


Jag får seriöst panik på att man inte kan se ut som man vill, man kan inte ha de kläder man vill eller ens tycka om vem man vill utan att folk ska klaga och döma en. Låt alla vara sin egna person och låt alla se ut som dem vill. Asså fine jag kan ju undra hur folk ser ut ibland, om jag ser någon på stan som ser lite "annorlunda" ut kanske jag kollar 2 gånger men asså det är inte så att jag dömmer någon. Tvärt om faktiskt, jag ser upp till de personer som faktiskt vågar vara sig själva och som faktiskt klär sig som dem vill och inte bryr sig om vad folk säker eller om folk kollar. 


Så skit i vad andra säger och var den personen du vill vara, ingen kan säga att du inte duger till eller att du inte är "perfekt". Let's face this together, nobodys perfect! 


Puss!





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, Jag är en galen tjej på 16 år som bor i Göteborg. Min stora dröm är att flytta till USA och planerar att göra det i framtiden. Jag kommer att skriva om allt från mode och skönhet till min vardag och hälsa. Hoppas ni gillar min blogg.
Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa om?
 Mode
 smink
 Träning
 Åsiktsinlägg
 min vardag

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards