Alla inlägg den 10 september 2014

Av -Lisa Mathilda- - 10 september 2014 16:00

Jag har ingenting speciellt jag oroar mig för direkt, Men att mina drömmar om Usa och Skådespeleriet aldrig händer typ. Att jag inte trivs i Usa och vill flytta hem. Jag har tänkt mycket på Usa faktiskt, tänk hur mycket jag kommer sakna mitt hem, mina vänner och min familj här. Jag kommer inte varje dag få veta vad som händer i Sverige och jag kommer inte heller kunna prata med min familj varje dag som jag gör nu. Men jag kan lova mig själv och lova er att det kommer vara så fett värt det och jag är sjukt taggad redan. Jag ska snart söka helg och lov jobb och sen kommer jag att spara pengar från mitt studie bidrag och asså jag vill bara åka nu. Men samtidigt så gillar jag det livet jag lever nu, i Sverige. Jag gillar att jag vet hur jag kommer överallt och jag gillar att känna mig trygg. Tänk i Usa, jag har aldrig varit där, tänk att liksom komma dit och inte veta vart någonting ligger. Men samtidigt måste jag komma ut ur denna lilla bubbla jag lever i där allt är tryggt och jag vet exakt hur jag kan ta mig någonstans om det behövs. Haha men mer kan jag inte skriva just nu för att jag inte vet ad jag ska skriva men jag hoppas att alla mår bra i alla fall. 


Puss! 

Av -Lisa Mathilda- - 10 september 2014 15:40

Hej, nu är jag hemma igen. 

Tänkte bara säga att jag inte kan göra dag 10 idag då det var att jag skulle lägga upp en bild på vad jag hade på mig och jag har redan bytt om och glömde ta en bild. Men jag hade bara på mig ett bar svarta jeans och en rosa kofta så ja. Men självklart ska ni få en dag idag så jag kommer byta ut dag 11 och 10. Om ingen fattar så är det lugnt men asså det jag skulle skrivit om imorgon skriver jag idag och det som jag skulle skrivit idag skriver jag imorgon. Så dag 10 blir dag 11 och dag 11 blir dag tio. Makes sence i know! 


Idag i skolan så skule vi bara göra en uppgift sen fick vi gå hem. Men vi delades först in i grupper och sedan fick vi var sitt parti. Min grupp fick Vänster partiet. Efter det så skulle vi gå till deras små stugor typ haha och fråga dem frågor om Bla. skolan, brott och straff och ekonomi typ. Men aa efter att vi hade anteknat skule vi skriva en text om det. Så fick ihop lite mer än ett halvt A4. Sedan bestämde vi vem som skulle säga vad och så, jag ska snacka om skolan, Äldreomsorg och sjukvården. Så nästa lektion ska vi presentera våran parti för hela klassen i alla fall. Men nästa inlägg kommer snart i alla fall. Puss!

Av -Lisa Mathilda- - 10 september 2014 10:27

Godmorgon.

Ja nu, klockan halv 11. Skulle egentligen börjat 20 över 8 men den första lektionen blev inställd på grund av att våran lärare var hemma med ett sjukt barn. Så nästa lektion börjar vid 12.30 och det var så jävla skönt att få sova. Snart ska jag gå upp och göra mat sen vid 11.55 måste jag gå till bussen. Så den ända lektionen jag har idag är samhällskunskap, dock är lektionen från 12.30 till 15.05 men det går fort haha. Men senare idag när jag kommer hem så ska jag städa mitt rum och så. Men nu måste jag röra lite på ig om jag ska få en god frukost och hinna fixa mig och så. Ha det bra så länge Puss!  

Bild jag tog i måndags.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, Jag är en galen tjej på 16 år som bor i Göteborg. Min stora dröm är att flytta till USA och planerar att göra det i framtiden. Jag kommer att skriva om allt från mode och skönhet till min vardag och hälsa. Hoppas ni gillar min blogg.
Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa om?
 Mode
 smink
 Träning
 Åsiktsinlägg
 min vardag

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards